Autoa voi hallita jo nyt joku muu kuin ajaja itse

Nyt kiistellään "mustista laatikoista", autojen liikenneseurannasta, tariffien kohdistamiseksi teiden käyttäjille jne..

Ovatko kaikki tietoisia siitä, että nykyauto on täysin tietotekninen yksikkö, jonka hakkeri voi ottaa jopa etähallintaan tai sitten sen valmistaja.

Laiva ym. raskaasa teollisuudessa huollot voidaan hoitaa etänä. Sähköverkko, vesiverkosto, viemäriverkosto ovat kaikki otettavissa etänä hallintaan.

Jo 2000 -luvun vaihteessa kehitimme gps-järjestelmän, jossa auto voidaan ottaa hallintaan noudattamaan liikennemerkkien osoittamaa nopeutta. Se oli kuitenkin erittäin riskialtis tilanteisiin, jossa pakosti tarvitaan tilapaistä lisänopeutta.

Nyt liikenneseuranta ajoneuvokohtaisesti on täysyn mahdollista ja muuttaa ”tasaveroa” käytön mukaisesti. Mikä se malli on ja, kuka maksaa ”vapaa-ajan" käytöstä ja kuka hyötykäytöstä ja millä alueilla on ratkaistava.

Tampereen rantatunneliin ehdotin jo tätä toimintatapaa, mutta poliittinen johto ei ollut vielä valmis tai sitten ei ollut ajan tasalla.

Tietoturvallisuus: nämä ajotiedot eivät ole julkisessa käytössä, vaan täysin viranomaistietoja. Hakkerointi on sitten eri asia.

Kannatan ehdottomasti ”mustia laatikoita” jne.. Ne luovat turvallisuutta ja oikeudenmukaisuutta koko liikenteessä.

usjussi
Sitoutumaton Tampere

Kansainvälinen kulutustuote- brand-ammattilainen, lehdistöihminen niin aikakauslehdissä kuin sanomalehdissä, luova welho uudessa teknologiassa ja niissä, mitä ei vielä ole keksittykään.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu