usjussi

Tervetuloa Tampereelle, joka on aivan sekaisin !

… jaa, että hämäläiset ovat hitaita ja meinaavat vain ?

Turistinähtävyyksistä ja perinteistä poiketen on Tampereella ”tekemisen meininki” esittelyssä:

- Kauhean poliittisen kiistelyn jälkeen rakennettiin Suomen pisin rantatunneli

- Nyt arvostellaan sen päälle rakennettavaa upouutta Ranta-Tampellaa, johon ensimmäiset jo muuttavat paksuine lompakoineen

- Siitä länteen Pispalanharjun pohjoispuolen entinen tehdasalue saa uudet kasvot asuinalueena – rakentaminen menneillään

- Edelleen länteen- entiselle Serlachiuksen tehdasalueelle rakennetaan 20 000 asukkaan pienoiskaupunki ja 10 000 uutta työpaikkaa, nimeltään Hiedanranta

- Sinne vie Näsijärven rantaan rakennettava merellinen ”Dubai” osittain kelluvine rakennuksineen

- Kruununjalokivi Hämeesillan purku ja uusinta on menneillään, mutta miksi ?

Tamperelle tulee ratikka, kadut uusitaan, ifra sen alla uusitaan jne… Työt ovat kovassa vaudissa.

- Kansi-Areena, Suomen suurin urheiluareena palveluineen tulee rautatieaseman eteläpuolelle ml. Liebeskindin huimaavat arkkitehtooniset pilvenpiirtäjät. Työt käynnissä.

- Ratinaan siinä vieressä valmistuu Suomen suurin kauppakeskus 18.4.2018, mutta saneerataan samalla hienot funkkistalot linja-autoasemalla

 

Allianssimalli pitää kulut kurissa ja asiat menevät aikataulussaan ja toisin kuin länsimetrossa

 

Tampereen uusi turistinähtävyys - tekemisen meininki- joka näkyy ja kuuluu !

 

https://www.aamulehti.fi/uutiset/nain-hameensillan-remontti-etenee-nykyi...

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (8 kommenttia)

Käyttäjän SJPHKI kuva
Seppo-Juha Pietikäinen

Okein ! Mitä turhia olla vaatimaton.

Urheilumiehenä nostan listalle, että - Tampperre - nääs saattaa jopa hakea talviolympiakisojakin, jos joku ei tässä heti asiaa muista
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/esitys-jos-2026-t...

Stadi ei saanut kannatusta edellisellä kerralla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Helsinki_bid_for_the...

Käyttäjän usjussi kuva
Heikki Karjalainen

Tervetuloa tutustumaan. Suositten oman auton jättämistä Stockan, Tullintorin tai Frenkkelin parkkihalleihin ja ottamaan Nyssen käyttöön ja risteilemään päivälipulla läpi kaupungin.
Poikkeava tapa hesalaisille; täällä nääs nyssen kuljettajaakin tervehditään "moro" ja hän tervehtii.

Käyttäjän SJPHKI kuva
Seppo-Juha Pietikäinen

Ei ihan tuntematon TRE ole minulle.

Käyttäjän tuomasheikkila kuva
Tuomas Heikkilä

Matkailufirmat voivat mainostaa pohjoismaiden suurimpana rakennustyömaana

Käyttäjän Lauri-PekkaAlanko kuva
Lauri-Pekka Alanko

Vaan saattaapi käydä niin, että iskee taantuma. Tornit jäävät torsoiksi ja ratikka kulkee asukkaista vapaalle rakentamattamatta jääneelle entiselle tehdasalueelle.

Käyttäjän usjussi kuva
Heikki Karjalainen

Tuo Lielahden entinen tehdasalue( Hiedanranta) on iso kysymysmerkki jo siksi, että sen saastepitoisuus on mitattu puutteellisesti. Kun tunnen alueen perstaskujani myöten, sinne en muuttaisi asumaan mistään hinnasta.

Sitä esitellään upeilla maisema-rakennuskuvilla, mutta sadan vuoden sulfiittiselluloosa teollisuuden saasteet edelleen makaavat alla.

http://valiaikainenhiedanranta.fi/

Käyttäjän usjussi kuva
Heikki Karjalainen

Helsinki, entinen kotikyläni, on aivan tuppukylä aikaansaannoksineen vrt. tämä menneillään oleva. Ja, kohta rakennetaan kolmas raidepari Tampereelle ja Pirkkalan lentokentästä tulee täydentävä vaihtoehto Helsinki - Vantaalle.

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund

"- Kruununjalokivi Hämeesillan purku ja uusinta on menneillään, mutta miksi ?"

Tampereen Hämeensillan kunto on todettu huonoksi. Vuonna 1929 valmistunut silta rakennetaan käytännössä kokonaan uudelleen, mutta kuitenkin alkuperäiseen historialliseen asuunsa. Tammerkosken yli Hämeensillan eteläpuolelle rakennetaan remontin aikaisen kulkemisen helpottamiseksi katettu, puinen kevyen liikenteen silta.

Sillan vauriot tutkittiin perusteellisesti vuonna 2015, jolloin varmistui että lähes 90-vuotias Hämeensilta alkaa olla käyttöikänsä lopussa. Pienemmän korjaustyön jälkeen siltaa olisi pitänyt remontoida jälleen uudelleen noin 20 vuoden päästä. Muun muassa tulevan raitiotien takia päädyttiin uuden sillan rakentamiseen. Uusimisen jälkeen sillalle on laskettu käyttöikää sata vuotta.

Sillan osalta aiheetta enempään.

https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankoht...

Toimituksen poiminnat